Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

info

  • tamara

    hallo allemaal

    kan iemand mij wat info geven en mischien foto's van de cookeilanden

    wij willen graag op huwelijks reis er naar roe maar kan niet de juiste info vinden

    kan iemand mij zeggen wat de beste piriode is om er naar toe te gaan wat is de exacte vliegtijden hoe zijn de hotels welke reis organisatie is het best is het leven duur bijv de gehele dag eten drinken (bier wijn ) of zijn er hotels met half/vol pension volgens mij geen allinclusive.

    als je wat weet laat het me aub weten

    alvast bedank groetjes tamara

  • Ingrid

    Heel veel gedetaileerde vragen, waar ik niet zo direct de antwoorden op heb.

    Goede reisorganisatie met veel informatie over o.a. de Cook Islands is www.pacificislandtravel.nl .

    Het is altijd min of meer lekker weer, maar zo rond februari zit je nog in hurricane season. In ons geval betekende dat een paar dagen regen, maar dat kan ook erger. Buiten de hurricanes om is het seizoen beter, minder vochtig, iets minder warm.

    Exacte vliegtijden weet ik niet, maar zijn vooral lang. Onze terugreis was vanaf de Cook Islands naar Los Angeles (tussenstop in Tahiti). Duurde alles bij elkaar ongeveer 12 a 13 uur. Tussenstop LA van ongeveer 6 uur en daarna nog van LA naar huis, uurtje of 9. Ik zou dus een ander leuk Bounty eiland zoeken als je maar korte tijd hebt (voor ons was het een combi met Nieuw Zeeland voor een periode van 3 maanden).

    Vliegen doe je dan met een combi van Air New Zealand en KLM. Wellicht zijn er ook nog andere mogelijkheden met bijvoorbeeld amerikaanse maatschappijen.

    Hotels en restaurants zijn er op alle niveau's.Van backpacker tot zeer luxe. All inclusive of niet. Een aanrader (wel duur) is het Crown Beach Resort. Klein, luxe, met 2 restaurants en een bar, zonder all inclusive. Fantastische villa's op het strand, kan met eigen jacuzzi. Ik vond het er fantastisch.

    Koop anders eerst de Lonely Planet, staat best veel in.

    Veel plezier!