Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cookeilanden en australie

  • marret

    ik hoor veel mensen over de combinatie van nieuw zeeland en cookeilanden..maar omdat wij naar australie gaan en daarbij naar de cookeilanden willen vraag ik me af of dat een vreemde combinatie is??omdat je daar zo weinig van hoort.wij gaan in de zomer..en willlen graag het mooie weer..vandaar..(het is dan wintertijd in nz) tips??graag..we willen evnt.ook naar fiji

  • Arnoud

    Hallo Maret.

    Veel mensen hebben het over de combi NZ-Cook Eilanden onder meer omdat je er vanaf Auckland rechtstreeks heen kan vliegen. vanuit Australië kun je ook goed naar de Cook eialnden, maar dus wel met één overstap. De temperatuur is er altijd rond de 25 graden. Van december tot en met maart is het regenseizoen, dan is het wat minder zonnig en meer neerslag. Ook is het dan wat benauwder.

  • marret

    dankjewel!ik vind het alleen wat vreemd dat bij rtltravel stond dat okt-maart de beste reistijd is….dat zou het regenseizoen zijn.

  • Arnoud

    Ja, staat idd op de site van RTL. Kijk eens op andere sites, daar zul je zien dat het regenseizoen ongeveer van december tot maart is. Ik ben zelf in februari daar geweest, het was regenseizoen!

  • Ingrid

    Idem hier. Wij waren er ook in februari, is heel warm en soms wat benauwd. En wat dagen flinke regen gehad.

    Je ziet de locals gelijk in fleecetruien lopen, ook al is het nog 27 graden tijdens de stortbui;-)